lördag 27 augusti 2016

Syfestival

Så var det då dags att ge sig av på syfestival denna gång i Göteborg. Lite kortare resväg än till Borås som det varit tidigare. Lite tidigt känns det när det är högsommar värme på utsidan. På insidan är det full rulle vid alla montrar. 


Om jag får gissa är det Tantulltuss som får mest uppmärksamhet i sitt hörn där hon säljer och signerar sin fantastiska sockbok. Vilken guldgruva för oss som älskar att sticka sockor. Borde vara den bok som säljs mest denna helg i vårt land.

Garnet som sockorna är stickade i har Tant kofta färgat. Det är som allt hennes garn så fina härliga färger. Ett av alla de kit som fanns fick följa md mig. Nu får jag drömma ett tag och kanske köpa fler, tror att jag skall kunna plocka ihop till några av sockorna av det Tant koft garn som redan finns här hemma. 


 Tittade runt i de flesta montrar och det fanns mycket att se och köpa, gjorde en del garn inköp kunde bara inte låta bli. Det mesta var dock planerat. Ett av mina garnköp är i en för mig annorlunda färg men det återkommer jag till en annan gång. 


Har letat efter garn till Tröjan Manzanilla av Joji Locatelli. Köpte Mohairtweed av Magasin Duett. Hoppas verkligen att det blir en fin tröja av detta. 

Nu är det att ta till vara det härliga varma och soliga vädret.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar