lördag 3 september 2016

Tiden går.

Oj så var det dags att lägga ut månadens FO som man förhoppningsvis gjort klart.  För två veckor sedan skulle jag sagt att det vart första månaden som mitt FO mål inte skulle bli klart, men när det väl blev tid till min Pergola kofta så gick det undan och kroppen blev klar.


En fin resår kant med fläta som ser arbetad ut men var enkel att göra. Även sticka på en ärm ingick i  målet och det har jag gjort så det känns helt ok även om jag naturligtvis önskat att koftan var klar.


Hittills är jag nöjd med min kofta, har gjort lite ändringar här och där. Just nu funderar jag på ärmlängden, tror att jag skall sticka den andra ärmen samtidigt så blir det lättare att se när det är dags för mönster på ärmen.

Åh redan September, men solen skinner och det är varmt ute så jag skall inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar