lördag 20 augusti 2016

Hoppas på vantar

Nu när sommaren närmar sig sitt slut för denna gång så funderar jag på höstens stickning. Under flera år har jag tänkt sticka vantar men det har alltid varit andra projekt på gång så det har inte blivit så mycket vantar som jag tänkt och hoppats. 


Har köpt garn till vantar och garninköpen har varit 2tr ullgarn från Ullcentrum ett härligt garn som passar till många vantmönster. Det finns många kombinations möjligheter med alla dessa garnhärvor. De är härliga att bara ta fram och njuta av också.


Med tiden har det blivit en del garn så egentligen är det bara att välja vilket mönster jag vill sticka och sätta igång.


Har flera favoriter i boken "Vantar för alla årstider" av Clara Falk och Camilla Svanlund. Sedan har Solveig Larsson gjort flera vantar som ochså står högt på min lista. Boken av Ewa Trotzig med vantar finns också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar