onsdag 17 augusti 2016

Small flower mittens

I våras började jag lyssna på Kammeborniapodden, var fast redan efter första gången. Så intressant och trevlig att lyssna och se på. I en av de första poddavsnitten så startade hon en KAL med Small flowers mitten, ett par halv vantar av Pinneguri.


I min stash finns 2 trådigt ullgarn från Ullcentrum på Öland, ganska mycket faktiskt men i sådana här lägen är jag tacksam att jag har. Perfekt att plocka fram och kunna välja färger. 


Vantarna stickades och det gick faktiskt ganska snabbt. Valde att sticka på stickor nr 2,75 då mudden blev för trång annars tyckte jag. Mudden blev dock ganska lång så till nästa par blir mudden någon centimeter kortare skulle jag tro.


Är väldigt nöjd med mina halv vantar. Funderar på att sticka ett par till och kanske några som julklapp. Just nu känns det som tiden till jul är lång och att jag kan hinna sticka julklappar, fast då gäller det att börja snart tror jag.


Förhoppningsvis dröjer det länge tills det blir så kallt att jag behöver använda dem.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar