söndag 18 februari 2018

Ny vante på stickorna.

Bestämde mig i December för att sticka av det som finns i min stash eller garn lagret helt enkelt. 
Det finns en hel del garn och en del färdiga kit. Så sagt och gjort tillsammans med en stickande vän som har ungefär samma kit liggande gjorde vi i upp en plan på vad som skulle stickas och när.


Februaris stickprojekt blev en vante som heter Sara ur boken "#tantulltussvantar". 
Garn från Ullcentrum fanns i stashen så det va bara att välja och vraka.
Kommer att bli ett par färgstarka vantar hoppas jag.

 Gillar Ullcentrums 2tr ullgarn har stickat flera par i detta garn och de blir så mjuka och fina.


I höstas stickade jag vanten Sigbart från boken "Vantar för alla Årstider" av Clara Falk och Camilla Svanlund i Ullcentrums garn. Sigbart blev en uppskattad julklapp. 

Stickar en hel det just nu men det kan jag inte visa ännu. Åter kommer till detta om ett tag. 


Alla hjärtans dag var det i veckan.
Vilken fantastisk blomster affär vi har, buketten är lika fin i dag ingen ros som nickar än.

Ser fram emot ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar