lördag 3 oktober 2015

Stashen växer

Förra helgen var det syfestival i Borås och ett besök där var ett måste. Inför besöket hade jag gjort upp lite inköpsplaner men det fanns utrymme för spontan köp också fast naturligtvis med en baktake.



Koftan Loppa har stått på min lista länge. Så det var ett planerat inköp mina nystan av Magasin Duetts Super soft. Det är så roligt att välja färg när det finns så många att välja av som det gör av detta garn på Syfestivalen. Gillar att sticka i Super soft så jag ser fram emot att sticka Loppa.


Har en tid letat efter en tröja att sticka till maken men inte hittat någon som fallit honom i smaken. Han har som krav att det inte skall vara för mycket trådar på insidan av tröjan. så när jag fick se Tröjan Johan av Linnea Öhman Solkustens spinnverkstad så tyckte både jag och maken att detta var tröjan så garn inköptes även till denna tröja. Mörkgrått blev färgen inte så roligt på bild men tror att tröjan kommer att bli fin.



Sedan blev det en Sock Blank av tant kofta till Eddys nya sock mönster. Gillar ju både att sticka med Sockblanks från tant kofta och Eddys mönster så kan det bli bättre.



Till sist blev det ett impulsköp. Ett kit bestående av, häfte med mönster på Selbuvantar och garn från Rauma till. Vi var 6st som var på syfestivalen tillsammans. Vi brukar vara på samma stickcafe så vi köpte varsit kit. Kanske blir det stickat på cafet, vi får väl se.


Så det blev en utökning av stashen vill jag lova med det var ändå flera garner som jag lät vara och som inte åkte med hem till mig denna gång tex Korsnäs vanten som är så fin.

Tänk vad fort tiden går vi är redan i Oktober, snart dags att planera för julklappar undra om det kan bli något stickat i år,

Mys i naturen med alla fina färger.

1 kommentar:

  1. Så himla fina garner du köpt! Sockblanken är samma färg som jag köpte på Garnkalaset i augusti!

    SvaraRadera