fredag 9 oktober 2015

Next year i Lerwick

Next Year in Lerwick som jag stickat på ganska länge nu har jag haft delmål på i "Från UFO till FO". Delmålet i September var att sticka färdigt den andra ärmen.


Det gick över förväntan, målet var uppnåt ganska fort så jag fortsatte med att dra upp mudden på kroppen då jag inte var nöjd med den och stickade om den och blev nöjd. Oftast är det bästa att göra om även om det tar emot. 


Har också hunnit virka så jag kunnde steeka den. Framkanterna är också stickde så nu är alla maskor stickade på koftan. 



MEN alla dessa trådar som skall fästas vill inte ens tänka på det. Fast eftersom jag har bestämmt mig att kofta snart skall vara klar så är det bara att börja fästa. Än så länge är jag väldigt glad för min kofta. 

Hoppas att få stickat lite i helgen. (Fäster förhoppningsvis trådar också).

Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar