söndag 25 oktober 2015

Patentstickning

I förra veckan var jag på en stickträff där vi stickade tvåfärgad patentstickning.


 I början var det lite svårt med vilken färg som skulle användas men det lärde jag mig ganska snabbt att se. Effektfullt blir det men fasar för att tappa en maska eller sticka fel då kan det bli väldigt krångligt att komma rätt igen misstänker jag. Det var ialla fall väldigt länge sedan jag stickade patent stickning. Roligt att friska upp en teknik.

Det har varit lite tyst här men datorn och jag har inte riktigt varit överens men nu hoppas jag att det skall fungera igen.

Är med i Ufo till Fo 2015 en blogg där vi gör klart våra gamla Ufo och där det lottas ut en vinst varje månad. I September var det jag som hade tur.



 En för mig annorlunda färg men det är fint. Nu funderar jag på vad det skall bli för något. Förslag mottages tacksamt.

Njut av alla härliga färger ute de är så underbara.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar