måndag 3 augusti 2015

Året Runts Mysteriestickning växer

Av någon underlig anledning hoppar jag gärna på mysteriestickningar och som jag tidigare skrivit så stickar jag även i år mysteriestickningen som fanns i Året Runt i början på sommaren. Ja just det i början på sommaren. Var lite trög i starten det skall villigt erkännas men nu har jag stickat som en blå på denna och den tar tid vill jag lova.


Del 1 var jag klar med för några veckor sedan.


Har nu stickat på del två i flera veckor. Denna del består av prickar och åter prickar. Stickningen har varit en av två hög prioriterade stickningar, inser att jag behöver göra så för att få något klart någon gång. Så vart vi än varit denna sommar har just denna sjal varit med, den är för övrigt en bra social- och bil stickning. 


Här om dagen blev faktiskt del 2 klar så nu är det bara del 3 kvar, denna del består av mosaikstickning vilket skall bli kul att sticka. Hoppas att kunna plocka upp maskorna till denna del kanske i kväll men det återstår att se. Vilken som är den andra prioriterade stickningen just nu återkommer jag med.

Solen skiner från klar blå himmel och det är vindstilla så det gäller att vara ute i trädgården.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar