tisdag 2 juni 2015

Våren?

Undrar, vart tog våren vägen. Våren som brukar vara en så härlig årstid när man får en föraning om sommaren. En eller flera varma perioder brukar det också kunna bli. I år blev det ingen vår känns det som, så nu är det bara att vänta på sommaren vilken också känns långt borta.


 Är med i Eddy och koftans sjal klubb och fick vårens paket för länge sedan, passande nog heter den "Våra" och stickas i en härligt grön färg.


Har nu kommit en bra bit på denna sjal. Under Valborgshelgen lade jag särskilt krut på denna stickning och det är bara en lövkant kvar vilken jag snart hoppas kunna börja på. Snart bör det vara dags för nästa sjal paket och då skulle jag vilja vara klar med Våra.


Sticka kan man göra oavsett väder.

1 kommentar:

  1. Jag gillade Våra väldigt mycket, fast jag har stickar Sober-varianten. Här kan du se hur min blev om du är nyfiken:
    http://garnfroken.blogspot.se/2015/05/fo-vara.html

    SvaraRadera