söndag 11 februari 2018

Halskrage

 Under de första dagarna i Januari började jag på Mystery of light cowl. En halskrage som Kammebornia designat. 


Nu är den färdig och blev så fin fast jag betvivlade det ett tag. Upplägget skulle göras med Tubular cast on och hjälp det hade jag inte gjort förut så fram med youtube och leta efter lämplig instruktion. Valde en där man skulle ha en hjälptråd det blev inte så bra tycker jag men när den är blockad är det ok. Avmaskning var med Tubular bind of så då valde jag ett alternativ som blev fint och bra. 
Själva mönstret är så fint och enkelt att memorera. 
  

Halskragen är så härligt mjuk och go att använda, gillar inte när det kliar för mycket.
Kan varmt rekommendera denna stickning.

Visst finns det stickningar på gång men vad det är avslöjas senare.


Dottern hade lyckan att få en påse med Baddare som hon delade med sig av. Tänk att de tagit bort dessa ur sortimentet och bara gör dem ett par gånger om året.

Sticka lite varje dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar