lördag 17 maj 2014

En underbar lördag

Vilken härlig dag med strålande solsken, har fått rensat i rabatterna och är riktigt nöjd med resultatet. Har också passat på att njuta av naturen och blommor.

                                                                                                                                                                                                                                                Styvmorsvioler är en favorit, tittar man lite extra på dessa små blommor är de helt fantastiska.








                                                         
Hittade fortfarande gullvivor också en fin blomma som är så härlig när de kommer på våren.

















Mitt på dagen såg det ut som det snöade, det var aspen (tror jag) som gjorde att luften var full av "ludd" då gäller det att stänga dörrar och fönster.                                                                                                                                                                                                                                  


Det syns lite på bilden hur luften var full av "ludd".












Sticka hinns inte riktigt med så här fina dagar men har stickat klart mitt första par sockar i Dödergöks sockutmaning. De blev färdiga i sporthallen härom kvällen.




Färgen blev för mörk och murrig tycker jag, men  får vara nöjd ändå. Avbruten mosstickning kommer jag att göra fler sockor i då det var roligt att sticka och sockorna blev bra. Har stickat dem i garn som fanns här hemma så även med det är jag nöjd.






Mitt andra par sockor är också på god väg att snart bli klara.



Hoppas få tid att sticka på dem i kväll.










Skall njuta en stund till av det fina vädret.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar