fredag 17 april 2015

Tant kofta besök

I går bar det av till tant kofta med stickcafé gänget. Det blev en väldigt trevlig kväll med gott fika och tant kofta berättade om fibrer vilket var intressant att höra. Insåg att mina kunskaper om fibrer inte är så stora men att det är en viktig kunskap när man stickar och väljer garn så det är nog dags att fördjupa sig mer i ämnet.


I affären finns det så mycket fint garn och annat. Färgerna är så fina på garnerna som ligger i koffertarna och är färgade av tant kofta.


Sock fantast som jag är så tycker jag att trekking garnet är helt ljuvligt det är så härligt att sticka med och sockorna eller vad man stickar blir så bra tycker jag. Var bara tvungen att utöka stashen med lite trekking garn.


Lite och lite men detta blev det. Ett citronpaket, Pimabomuld och ett garn kit till sockorna "Får me". Vad jag planerat göra med detta garn återkommer jag med senare. Några projekt behöver bli klara först.

Tänker varva trädgårdsarbete med stickning i helgen.

2 kommentarer: