söndag 13 juli 2014

Vårälv eller Spring river

Fick förtroendet att teststicka Playsweetmusics halv vantar Spring River. Ett mönster som är otroligt fint och med bra passform.


 Helt enkelt underbara att ha på sig, nästan så man längtar efter kallare väder. Ja just nu njuter jag av fint och varmt sommarväder och har så gjort i några veckor men mer om det vid senare tillfälle.



Garnet som jag använt mig av är från Tant Kofta. Till bottenfärg använde jag ganska mörkt grått garn, till övriga färger har jag använt en påse med sju små nystan i olika färger där sex av dem kom att bli perfekta till mina vantar.


Här är lite bilder på hur mina Spring river växer fram, som ni ser har de varit med lite här och var, det var en så rolig stickning att jag inte ville släppa den.


Det fungerar bra att sticka och samtidigt njuta av färjeturen.


Altanen har det blivit mycket stickat på då temperaturen varit behaglig där och det inte alltid är full sol.
Men till slut blev de färdiga.


Är helt säker på att det kommer att stickas fler Spring river här, har redan börjat planera för nästa par och vilka färger det skall vara på dem.

Mönstret finns på Ravelry och heter Spring river.
  http://www.ravelry.com/patterns/library/spring-river

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar